Suatu Anugerah dari Yg Maha Esa

Suatu Anugerah dari Yg Maha Esa

Tuesday, July 21, 2009

Kayuh ke Pangkor..18-19 July 09

Pangkor...hmm...dgr je dah menarik tapi tak ler pulak aku berangan nak kayuh ke sana..planing yg tak disengajakan olh VZO,aku dan 9M2JEN...lama dah sbulan yang lalu..ingat ke dah tak jadi..tup2 mgu lepas VZO bukak mulut tanya pa crita kayuhan Pangkor...aku on jer..ikut plan kayuhan ni dinamakan kayuhan tiga penjuru...group dari Taiping, group dari Sri Iskandar Ipoh dan group dari KL...tapi last minit dah jadi kayuhan dua penjuru jerr bertemu di Sri Manjung..Dari Taiping iaitu DMG (Megat), VZO (Jamil) OCC (Syam) dan aku sendiri..Pukul 7.30 pagi tayar bergolek dari Kg Boy (rumah VZO)..pukul 7 terpacak aku kat situ...rakan2 lain ler...biase laaa....janji Melayu...huhuhu...

Tapi rupa2nya dari KL cuma JEN sorang jer kayuh ke Lumut..ok la tue...sanggup jugak dia berkayuh sorang2 dari sana....tabik spring aku...kayuhan bermula pukul 7.30 pagi...stop jap minum pagi di Bt 8 Trong..pekena nasi putih dgn kari sembilang...phuh..punya la sedap..dh lama kempunan nak makan kari sembilang..akhirnya ....hehe...

Lepas makan kami sambung berkayuh...pelan2...tak berani tengok signboard ke Lumut...takut mental toucher...hehe...sepanjang kayuhan ada je orang tengok...siap lambai2 lagi...huh.rasa glamor la pulak...nasib baik hari tue cuaca ok jer..tak panas...so selesa la sikit berkayuh...kalau panas terik mau terbakar kulit aku...OCC seperti biasa la sweeper....DMG dgn krotek barunya punya la semangat berkayuh..dan VZO siap dgn beg kt blakang beskal mcm mat salleh....aku mcm biasa la maintain jer...dlm dok maintain tue siap pulak ada peminat setia aku dok kejar ..hampeh betul anjing ni (aku ni fobia skt dgn binatang sekor ni)..dlm ramai2 tue aku yg dikejarnya..apa lagi..aku pecut kaw2.....OCC dan VZO pakat gelak...hampeh..termengah2 aku dibuatnya....

Kami sampai di Petronas Sri Manjung dlm pukul 1.30 tghari...ramai jugak rakan2 ham Manjung tgu kami di sana..termasuk la JEN yg sampai lebih awal dari kami...boleh la 70km jer kayuh cepat ler sampai...lps mkn tghari di Lumut kami trus ke jety cari ferry ke Pangkor...dlm ferry org dok pandang2..rasa glamor lagi....hehe...mcm star le plak....



gambar dlm ferry ke Pangkor...DMG, JEN,OCC,AZJ dan VZO


Kami sampai di Pangkor lebih kurang pukul 5 ptg...chek in di Sea View Resort..menarik tmpat ni..tepi laut ...siap ada swiming pool lagi..apa lagi ...berendam ler bagi hilang lenguh2 badan....


Lebih kurang pukul 6.00 ptg kami start berkayuh pusing pulau pulak...tengok keindahan pulau Pangkor diwaktu petang...memang menarik alam ciptaan Tuhan...di samping tu dapat jugak menguji stamina....kayuhan di Pangkor memang mencabar...tapi maintain...tak boleh tunjuk yang aku ni dah pancit...kontrol macho...haha....JEN termengah2....katanya ini la first time mendaki bukit yang tinggi...siap semput lagi..risau gak aku kot2 kena heart attack...atlast dapat jugak kami menghabiskan kayuhan jelajah pulau Pangkor...lebih kurang pukul 9.00 pm sampai ke tempat penginapan....memang penat giler...tapi BEST dan menyeronokkan.....Lepas berkayuh sehari suntuk apa lagi....makan la...dah laporr giler time ni..siap ada ikan bakar lagi...huh..pulun sampai tak ingat dunia...

Ni ada la sikit2 gambar kayuhan Pangkor buat kenang-kenangan....




Atas Bukit Tinjau


Tengah tgu JEN termengah2 mendaki bukit...hehe




Berposing kat pantai Teluk Dalam..cantik tempat ni...

.
Ni pulak berposing berlatar belakangkan airport Pangkor..

No comments: